Friday 8 March 2013

美式香辣鸡翼(Buffalo Wings)

夜里拍的照片,乏味的黄黄。

又是一道鸡肉送饭,简单又容易的做法。 这鸡翼必需趁热吃,才能吃到好味, 快。。快上菜咯!



美式香辣鸡翼(Buffalo Wings)
(食谱参考于Fifty Best-Kept Chicken Recipes)

材料Ingredients:

8只鸡翼
8 pcs large whole chicken wings
1/2 茶匙盐
1/2 tsp salt
1/2 茶匙胡椒粉
1/2 tsp pepper
少许面粉(沾裹用)
some flour-for dusting
适量炸油
some oil- deep frying

酱汁 sauce:

25克牛油
25g butter
1茶匙大蒜粉
1 tsp garlic powder
1大匙辣椒酱
1 tbsp chilli sauce
4大匙塔巴斯哥辣椒酱
4 tbsp tabasco Sauce
1茶匙糖
1 tsp sugar
1茶匙红酒醋
1 tsp red wine venegar
50毫升水
50ml water

**将鸡翼砍三段,鸡中翼,鸡小腿和鸡翼尾,其他加少许盐和胡椒粉腌上30分钟以上。

**Chop chicken wings into winglets and drummettes.  Discard wing tips.  Season with salt and pepper.


做法Method:
1。鸡翼和鸡小腿沾裹面粉,然后放入热油中炸至金黄。 取出,沥干油。
      Dust chicken wings with flour.  Deep fry chicken wings in preheat oil till golden brown.  Remove from
        oil and drain.

2。锅中放入牛油,加热,使牛油溶化。 加入剩余的酱汁材料,拌均匀。
      Melt  butter in wok and add in the rest of the sauce ingredients.  Mix well.

3。加入炸过的鸡翼和鸡小腿,拌均匀即可。
      Toss chicken wings with prepared sauce.



I am submitting this post to http://smallsmallbaker.blogspot.sg/2013/02/aspiring-bakers-28-chicken-feast-feb.html hosted by Small Small Baker

14 comments:

  1. 炸鸡我暂时要停止
    过年后和过年期间真的一直在吃啊
    哈哈

    ReplyDelete
    Replies
    1. 炸的食物总是让人不能停口,吃多了又怕生病啊!哈哈。。。

      Delete
  2. 我好久没炸鸡了,看你做的这样美味,我就要赶快去买材料 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 那就赶快去吧!明天我就去你家吃了, 哈哈!

      Delete
  3. 真巧,我昨天也吃炸鸡了。 但是看到你的我肚子又饿了。我最喜欢吃炸的但是来了这里反而少吃了

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你家也吃炸鸡呀!早些通知嘛,那我就去你家吃了,我就不炸了。。。嘻嘻!

      Delete
  4. 我还没试过自己炸鸡呢,你可以请我吃吗,呵呵呵!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 可以,当然可以。Li Shuan 家也吃炸鸡,吃不够就去她家吃哦! 哈哈。。。

      Delete
  5. 晚上拍照总会失焦,为什么?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我也不懂啊!我只知道我家有很多黄灯,所以很黄。。。

      Delete
  6. 夫人要Chicken Wings。。
    最愛wings....^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 夫人也爱chicken wing 啊!我也爱啊!
      夫人不要和我抢啊!哈哈。。。

      Delete
  7. These are my favourite but I do not know how to make them at home... love the sauce. Thanks for sharing the recipe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mich, this is a very simple recipe. I am sure that you can easily made it at home..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...