Monday 4 February 2013

金桔~杏仁饼 (Almond Cookies)



 这是我第二批的杏仁饼,第一批就是之前的小蜜蜂~杏仁饼。  今日,看着那些一盒盒,一罐罐的饼干,才发现到原来今年的饼干都离不开这杏仁,有着杏仁的饼干都格外芬香,一打开罐盖, 那阵阵的杏仁香就撲鼻而来了,忍都忍不住就一粒接一粒的送进口里了。

这些过年饼,做了吃完,再做也被吃完了。 如今,我不得已只好把它们藏起来了,不然不但过年时没有年饼送口,更没有年饼带回家乡了。那么,我就收不了工了,现在我得快快的赶完手中的材料,快快的收工了。




 又做了这个杏仁饼, 只是不同的款式而已。 再做是因为这饼很好吃,这饼很简单,很容易做,一个小时就可烘出百多粒的杏仁饼了。所以,这一回我就做了几百粒了,即可带回乡,又可拿去送礼了。



   食谱的做法请参考这里那里。同时我也参加了Chinese New Year Delights 2013 hosted by Sonia aka Nasi Lemak Lover





23 comments:

  1. May~
    早安,一开我的信息中心,看到这帖子是三分钟前发的,就赶快赶过来看了。
    成了第一个客人,这杏仁饼做的很美。

    ReplyDelete
  2. 早啊!Christina,
    这杏仁饼去年没做,今年做了一次后,家中的成员都爱,
    所以啊,又做了第二批。。要收工了!
    第一个客人有奖,赏你俩个金桔,祝你今年大吉大利,吉祥如意!

    ReplyDelete
  3. 嘢~~ 这个造型很美哩。
    做莫不早点做,早点post嘛。。。
    偶要跟你交换!!^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 小雨伞,这里有个人瞪着眼的看着我,要不我早就贴上了,
      你帮我赶走他,我们就可坐下交流了。。呵呵!

      Delete
  4. Your almond cookies are so pretty! I love these and just realised how easy it is to make them!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, these cookies are very easy to made compare to the others

      Delete
  5. 哇!你好有心思,这造型到底要有几个小时来做?好美!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 这个饼干非常容易又快手啊!一个钟半就烘完200粒了。。

      Delete
  6. 惨了,我可能做不完了,可以请我吃?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我也是做不完,留着明年吧!
      拿两个金桔和你的爱人一起享用,祝你青春美丽!

      Delete
  7. 这个造型好美丽哟:)

    ReplyDelete
  8. 我也很喜欢这个造型,看了让人爱不释手

    ReplyDelete
  9. 我也很喜欢!可以请我吃吗?:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. 看到Ann 做完饼干轻松了, 可以到处找吃了! 呵呵。。。。

      Delete
  10. Hi Mayck,

    You have taken so many pretty pictures of your almond cookies. I must say they do look really auspicious and attractive.

    I remember that you have a pineapple tart post a while ago. Do you want to link up in Acar post for Little Thumbs up with pineapple theme?

    Zoe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello! Zoe,
      Thanks for your lovely comments. I just link up to join for Little Thumbs up with pineapple theme.

      Thanks again for your reminder.

      Delete
  11. Your almond cookies are so artistic. I would love to surprise my mom with these for Chinese new year. Could you please tell me what you used as the stem on the cookies? Thanks much :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi! The stem is cloves which you can get it from the Chinese medical shop(药材店), Regards,

      Delete
  12. 你的金🍊杏仁饼太美了,我也很想做哦。
    想请问下,那个丁香可以吃吗?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...