Tuesday 16 December 2014

百香果海绵蛋糕 (Passion Fruit Sponge Cupcakes)





最近都没开炉,找了好几个月前的"旧货“, 蛮喜欢这酸酸甜甜的蛋糕, 吃不腻口。 

托福了家乡的一棵百香果樹,总是结满了许多的果实。 平时, 也总是受益了左邻右舍, 巧遇弟弟回乡, 带来了一大袋的百香果,因此烤箱里也总是不断发出阵阵百香果蛋糕的香味。 







【百香果海绵杯子蛋糕  Passion Fruits Sponge Cupcakes】
依然采用这里的食谱, 可做12个杯子

材料
3粒大蛋(190克, 最好是收藏于冰箱里的蛋)95克细砂糖,100克特幼粉1/4tsp  盐,
40克百香果汁25g粟米油

做法
1)将百香果汁和粟米油混合备用。
2)把面粉和盐混合,过筛两次备用。
3)将鸡蛋从冰箱里取出放入搅拌盘里,加入细砂糖,以快速大约打发15分钟至乳白。
4再慢慢的倒入过筛的低粉拌匀后再加入做法(1)的百香果混合汁,以刮刀搅拌均匀。
5)把面糊舀入预先排好的纸杯里至9分满,轻轻敲出气泡。
6)放入预热烤炉,以160度烤约25分钟即可。





【Passion Fruit Sponge Cupcakes】

Ingredients:
3 large eggs (190g, the eggs that are store in the fridge), 95g caster sugar , 100g cake flour
¼ tsp salt, 40g Pure passion fruit juice, 25g corn oil

Method:
1. Mix passion fruit juice and corn oil together, set  aside.
2. Sift  the flour twice, add in salt, mix well.
3. Remove the eggs from the fridge, add into the mixing bowl, add in sugar and use fast speed beat until the mixture turn into pale, thick and fluffy (approximately 15 minutes).
4. Slowly  add in  the cake flour and mix well, then add in method (1) mixture (passion fruit + corn oil), use the spatula to fold the batter until well combined.
5. Spoon the batter into paper cups about 90% full, arrange on  a baking tray and slightly tap the tray twice to remove the air bubbles. 
6. Bake in pre-heated oven 160C for 20-25 minutes, transfer to a wire rack. 







This post is linking to Best Recipes For Everyone #5 Dec '14
hosted by Fion from Xuan Hom Mum Kitchen Dairy




23 comments:

  1. May姐姐,我也爱酸酸甜甜的蛋糕 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 谢谢妹子还记得我这位阿呀姐姐,哈哈。。

      Delete
    2. 潜水太久了,现在才浮出水面和你打招呼,不好意思哦 :)

      Delete
    3. 哦哦。。让阿呀姐姐想念你了, 下回不需潜水太久哦! 嘻嘻。。

      Delete
  2. May姐姐,我也没忘记过妳,等不到妳家的乳酪口味,来一杯百香果口味,也挺好的
    谢谢妳请我吃啊。。。。虽然是视吃。。。哈哈哈哈

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哎呀! Fion Fion 妹妹, 我忘了几时收了你这位唉呀妹妹呢, 哈哈哈。。
      对不起哦, 让你久等了, 出门前以为可以搞定乳酪蛋糕, 谁知预算失败了。。回来时, 已经是14号夜晚了, 那时的我已经有心无力了! 好累。。。

      Delete
  3. 阿 may, 俄哦都说你家一定有藏宝的。硬硬挖就能挖出来了。哈哈哈 。。。。。。
    这个也是酸酸甜甜的味道。 我家的也是哦。开胃嘛。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈。。幸好还有这些“旧货”, 否则不懂几时才能出现这里了!
      我也喜欢百香果蛋糕, 好吃呢!

      Delete
  4. 真的很羡慕。。。有百香果树。我也要种种看。。。哈哈!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ann, 百香果樹要攀着爬的, 很麻烦。。只有老人家在家乡喜欢种植的! 呵呵

      Delete
  5. 百香果好吃。酸酸的口感很清新的。我喜欢你这款蛋糕。
    四四方方的杯子蛋糕也很独特。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我也是做了一次百香果蛋糕, 就爱上了。。。可惜孩子们不爱, 所以也不敢多做!

      Delete
  6. 白香果口味儿至今我没做过。。。亲亲就上了几次。。就是你好。。。 你做了, 请我吃。。 那我也无需朝思暮想

    ReplyDelete
    Replies
    1. 百香果口味不错吃, 一吃就喜欢了。。这样看着电脑的照片吃不爽的, 得空还是亲亲自己动手做吧! 哈哈哈。。。

      Delete
  7. Wow! I love it!! recipe and pics
    Hugs

    ReplyDelete
  8. Wow...love these cupcakes....👍👍

    ReplyDelete
  9. Hi
    Would you mind translate into English?

    ReplyDelete
  10. May姐姐,我也是想念妳了。。。嘻嘻!
    又是酸酸甜甜的,我喜欢!

    ReplyDelete

  11. With the LED taps coming in many different formats, it is easy to find a solution that works for you. Installing an Shower Taps Light KitA simple way to add LED lighting to your kitchen without spending a lot of money is to use an Antique Basin Taps light kit. www.cheaptap.co.uk/

    ReplyDelete
  12. 4方形的cupcakes很可爱呢。喜欢极了,我要快快把我的模子找出来开工了啦。嘻嘻~

    ReplyDelete
  13. Hi May, these cupcakes look so perfect and neat. Passion fruit flavour must be refreshingly good. Bookmarked.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...